hannae

DAGLIGT MATINTAG

Hola!

Har lite rast på jobbet och tänkte slänga ut dagens frukost och lunch här, i sjuk brist på annat att tänka på (mat är livet) och på bilder även.. =)

Frukosten är ju inga konstigheter =) 40g havregryn, minimjölk, lågkalori sylt (fattar ni att all sylt på bilden är ynka 16kcal dröm!!!!!!!) två ägg (äter inte all gula då jag hatar det) kaffe och celle!

Ograciöst och fett gott! Jag tröttnar alltid på matlådor men när jag styr sådana som ovan så är det ju typ omöjligt. Detta har jag till lunch hela veckan.

Kyckling, lövbiff, halloumi, sötpotatis/vanlig potatis, sparris, feta röra på mini frachie och lite chilisås samt en sallad.


Utöver detta så käkar jag alltid mellis mellan frukost och lunch. Idag blev det en knäckemacka med 5skivor kalkon och lite ost.

Mellanmål nummer 2 som jag snart ska äta blir en propud choklad, en banan, en liten näve cashew och en kaffe. Middagarna ser lite olika ut, igår blev det te.x chili con carne och en surdegsfralla.

Mitt kvällsmål blev en clementin =) Jag äter i stort sätt såhär hela tiden i veckorna, dock har jag varit dålig med mellis på senaste då det lätt blir en kaffe och gofika, gärna lite godis på kvällen också..

Men har kört utan de nu sen i måndags och ätit rejält med frukost etc, och har redan tappat 1,5kg BARA för att jag äter lite bättre och strukturerat. Känner mig inte alls uppblåst eller svullen.

Största anledningen tror jag är gröten som jag börjat med igen på morgonen, är mätt längre =)

(Vill bara säga att jag inte vill gå ner i vikt. Utan det vågen visa var all vätska som försvunnit efter mitt extremt dåliga matintag veckan och helgen innan. Har tränat på bra även så det har ju givetvis spelat roll)

Kommentarer

Laddar kommentarer...
Visa alla kommentarer
Formuläret laddas